Mijn backpackavontuur deel 2

In het voorjaar van 2011 heb ik 2,5 maand gebackpackt door Azië. Hier lees je het eerste verslag en dit is deel 2. Veel leesplezier en als je specifieke vragen hebt kun je die natuurlijk stellen bij de comments ^___^.

Van Yangshuo gingen we met de sleeperbus naar Shenzen. Enne… ja. Die sleeperbus dat was me er eentje. Een bus zoals wij die ook kennen, maar dan met 3 lengte-rijen bedjes. Een bedje van een halve meter breed, dan een gangpadje van een halve meter, een bed in het midden, gangpad en dan nog een bed. Hé, gesjellig! Iedere keer als iemand door het gangpad liep kreeg ik een schop >_<” want het bed was heel smal, hihi. Maar we hebben het overleefd en kwamen ’s ochtend vroeg aan in Shenzen. Vanaf de busstop eerst met een andere bus, en toen waren we bij de “grens”. Uitchecken uit China en inchecken in Hong Kong.

Metershoge ladiesmarket in HK

In Hong Kong zijn súpercoole markten, hebben we ontdekt. Echt, COOL. Verder zijn we naar the peak geweest waar je een mooi uitzicht hebt over de stad, naar Lantau island, hebben we doorlopend rondjes gereden in een open-dak-rondrit-bus, bootje gevaren…. en nog veel meer. In Hong Kong zagen we ons eerste strand and we loved it, mooi goudkleurig. Het mega-stadse en de mooie stranden zijn echt een leuke tegenstelling in Hong Kong.

Van Hong Kong vlogen we naar Bangkok en my goodness wat was het daar warm. We hebben een aantal dagen flink moeten wennen aan de bloedhete-hitte in BKK. Het was niet echt lekker… maar desondanks hebben we veel (tempels…) gezien. Mooi! We maakten kennis met het heerlijke gerecht Pad Thai en wat is het fruit hier lekker! Yum! In het park maakten we kennis met een enorme varaan die ineens zijn kop uit het water stak en met een sissend tongetje zomaar voor mijn neus uit het water waggelde. Ik schrok me rot! Mega!

Vervolgens zijn we naar het noorden gegaan waar we heel veel potjes uno speelden met allemaal nieuwe vrienden die we tegenkwamen. Ook hebben we een jungletrek gemaakt waar we o.a. olifant hebben gereden en weer op een bamboevlotje zaten. Super super super cool! Een tros banaantjes mee en daar ga je dan. Heel leuk! Verder hebben we gefietst (Doi Suthep), gezwommen, culturele bezienswaardigheden bezocht, was er regen en hebben we marktjes bezocht. Chiang Mai is cool!

Nu eerst een banaan, dan ga ik weer verder, cuuute!

Door naar Chiang Rai, wat ook prachtig was. We hebben een fietstocht gemaakt en zijn naar een supercoole tempel geweest: the white temple. De tempel had allemaal gekke details zoals doodshoofden in de bomen en een soort megamonster half uit het gras komend. Binnenin de tempel werd er gebeden, maar als je om je heen keek zag je een gigantisch graffiti kunstwerk met allemaal actuele dingen zoals tekenfilmfiguren en bijvoorbeeld osama bin laden en bush op een scootertje.. Wat een contrast dat er dan monniken zitten te bidden.

The white temple

Na een paar dagen Chiang Rai vroeg op om in een krakkemikkige bomvolle bus richting Chang Kong te stappen. Een stadje op de grens bij Laos. Ja.. Laos wordt onze volgende bestemming. Samen met nieuwe reismaatjes uit Nieuw Zeeland steken we de grens over en pakken we de slowboat naar Luang Prabang. Klinkt cool hè? Uitchecken in Thailand en vervolgens in een bootje oversteken en dan ben je ineens in Laos. Bij het visum ging het nietje natuurlijk midden door mijn gezicht (auw, pasfoto) en na lang wachten en een aantal leuke oplicht-trucjes (>_<) konden we de Mekong op. De boot was… ingericht door iemand met een groot improvisatietalent. Haha. Op oude autostoelen zaten we een dag op het water en speelden we weer veel potjes uno. Het uitzicht was prachtig, de kleine dorpjes langs het water schattig en het was heel gezellig. Aan het einde van de dag leggen we aan in een mini jungle bergdorpje, daar hebben we de nacht overleefd en de volgende dag weer verder richting Luang Prabang waar we aan het eind van de dag aankwamen. Een hele rit!

Oversteken naar Laos met onze backpacksOns luxe cruiseschip

In Luang Prabang hebben we dagelijks lekkere baguettes gegeten (NOM!) en het thaise diner was ook heerlijk. We hebben een berg beklommen, een heule mooie waterval en berenopvang bezocht en… we konden nergens geld opnemen. Uh-oh. Onze allerlaatste centjes besteed aan de reis terug naar Thailand. Via Bangkok naar Krabi en daar begonnen onze laatste twee weken eilandhoppen alweer. Dat lees je de volgende keer n___n.

Hopelijk hebben veel van jullie op dit moment ook vakantie. Ga jij nog wat leuks doen? Ik ben benieuwd! ^__^

2 Reacties so far »

1. 1

Marjolein said,

Weer een heel leuk verslag, ben benieuwd naar deel 3!

2. 2

Yak Man said,

aaah, zo leuk! 😀 Oee, ik ben net een weekje terug uit Hong Kong haha :). Heb je die kraampje met badman en superman shirts komt me bekend voor xd. Had daar volgens mij iets gekocht :’).