CuteCharacters #3 – Totoro

In deze artikelen maak je kennis met verschillende characters, lees je leuke weetjes en zie je de leukste producten! Want kawaii characters zijn er natuurlijk veel, met als beroemdste Hello Kitty, en vaak is daar allerlei leuke informatie over te vinden. In deze categorie op de MostCutest Blog lees je er alles over. Have fun!

Totoro!

Bij de comments in het vorige cute characters blogje werd gevraagd naar een CC over Totoro! No problemo! (ohhh stom grapje >_<)
Totoro is een Japans character, ontworpen door studio Ghibli. Het is een vriendelijk monster, oftewel een Obake in het Japans. Het is een character voor kinderen en in de Totoro film kan ‘ie zelfs alleen door kids gezien worden.

Totoro’s hobby’s zijn het spelen op een fluit (ocarina), verder kan ‘ie vliegen op een tol en heeft ‘ie een speciale gave om planten te laten groeien. Uhu! Naast de grote grijze (opper) totoro is er ook een blauwe (Chu totoro) en een witte (Chibi totoro). Die witte kan zichzelf onzichtbaar maken, cute!

Totoro is heel bekend in Japan. Bijna in ieder warenhuis zijn wel knuffels en andere spulletjes te vinden. Toen ik in China was zag ik het character ook heel vaak in de winkels: knuffels, poppetjes, mobielhangers… heel schattig!

De bekendheid komt uit de anime film “my neighbour totoro”, oftwel となりのトトロ. De naam komt ook uit die film voort, één van de spelers in de film, Mei, hoort het monster heel hard brullen en uit die brul komt “totoro” tevoorschijn. Hier kun je meer lezen over de film.

Filmpie! De trailer van de film Totoro my neighbour.

Totoro cupcakes ^___^

Totoro Bento!!!!! Wauw ^_^

En tot slot nog een leuke wallpaper ^_^ Klik voor de vergroting en sla ‘m op!

Kende jij totoro al, en wat vind je er van? Heb je nog meer weetjes, deel ze bij de reacties! ^_^ Als je nog suggesties hebt voor de volgende cute characters, laat het me weten!

5 Reacties so far »

  1. 1

    simone said,

    Oh wat leuk een artikel over Totoro :).
    Ik heb de film “my neighbour totoro” pas geleden nog bekeken en het is echt een superlieve film. Die witte Totoro zou ik wel willen hebben :P. (liefst nog een echte lol 😛 )

  2. 2

    Liane said,

    Ik kende Totoro nog niet, maar erg leuk om te lezen 😀

  3. 3

    simone said,

    Ik zou graag wat meer informatie willen hebben over cookieman. Ik kan maar niks over hem vinden op het internet. (ik was het vergeten te vermelden bij mijn 1e post hier sorrie :S) 😀

  4. 4

    Pippi said,

    Doe iets met tokidoki of rilakkuma of cookieman of mamegoma of iets met dingen van san-x of doe iets over kobbe!!

    Groejes pipp

  5. 5

    Le Pezzy said,

    de shugo chara’s zijn schattig! misschien kun je daar nog iets over doen?? (uit Shugo Chara, een Japanse manga)


Comment RSS · TrackBack URI

Geef een reactie

