Kawaii collecties

Iedereen spaart wel iets; postzegels, dolfijnenbeeldjes, hello kitty spulletjes, pennen, of natuurlijk… kawaii spulletjes! Memoblokken, stickerzakjes, gummen, allemaal hele leuke producten om te verzamelen. In deze blogpost vertel ik er wat meer over.

Kawaii producten zijn er in allerlei soorten in maten en worden door diverse fabrikanten gemaakt. Bekende fabrikanten zijn Kamio, Q-lia, San-X en Crux, maar zo zijn er nog veel meer bedrijven. Een aantal maken productenvan bekende characters, zoals Rilakkuma, Kerori, Mamegoma, etc., maar er zijn ook ontelbaar veel onbekendere characters die ook super cute zijn. Wat vaak gebeurt met de kawaii merken, is dat ze een bepaald aantal memoblokken, stickerzakjes, briefpapiersetjes etc. eenmalig produceren. Ieder jaar worden er weer nieuwe collecties gemaakt (vaak zelfs vaker per jaar) en dit wordt in een bepaalde oplage gemaakt. Dit gaat dus steeds door, producten van oude collecties worden bijna nooit hergeproduceert.

Back to de collecties. Kawaii verzamelaars richten zich soms gewoon op alles wat kawaii is, maar soms sparen ze ook bijvoorbeeld specifiek stickerzakjes, of iets van een bepaald character. En je kent het zelf wel: als je iets speciaals spaart, wil je alles er van hebben! Om hun collectie compleet te maken, worden er spulletjes geswapt (geruild) en wordt er gezocht op ebay en in allerlei verschillende kawaii winkels. En soms… als spulletjes erg zeldzaam zijn… wordt er veel geld voor gevraagd!

 

Hier zie je twee producten die op dit moment op ebay staan. Een milk-kun memo voor $93! En een stickerzakje (die ik overigens zelf ook heb, woehoe!) voor $25! Best bijzonder hè, dat producten zo in waarde kunnen stijgen. Deze producten waren namelijk toen ze net uitkwamen gewoon voor de reguliere prijzen te koop.

Zo zijn er ook diverse producten die ik in mijn winkeltje heb gehad, of zelf heb, en die nu vrij zeldzaam zijn. Dat is natuurlijk een hele leuke ontwikkeling, en soms zelfs een investering! Maar het is vooral gewoon heel erg leuk om de spulletjes te sparen, en om steeds weer nieuwe dingen toe te kunnen voegen aan je collectie.

Op de site flickr.com kun je allerlei collecties vinden. Zoek maar eens op kawaii collection, sticker sack collection, etc., je komt echt te leukste en mooiste collecties tegen. Ook op google zijn altijd leuke foto’s te vinden van verzamelingen. Ik plaatste een oproepje op twitter en kreeg van twee echte verzamelaars een paar leuke foto’s:

Van Dewwellie kreeg ik diverse foto’s. Haar kawaii verzameling is heel groot!! Ze spaart stickers van kinds af aan, en op deze foto’s zie je een paar van haar zakjes! Op de andere foto een aantal van haar favoriete kawaii spullen. Echt supercute, Dewwellie!

Deze foto’s kreeg ik van Tare. Zij spaart ook kawaii spulletjes, zoals kimmidolls, schattige verpakkingen én ze is de eigenaresse van deze Rilakkuma collectie. Wauw! Echt super leuk, Tare!

En dan nu de lezersvragen: spaar jij ook iets, zo ja wat? En zou jij ook veel geld overhebben om een item te bemachtigen wat je nog niet hebt?  Het lijkt me leuk om nog eens een artikel te maken met kawaii collecties. Heb jij ook een leuke foto van je collectie? Stuur ‘m naar info at mostcutest.nl. Ik ben heel benieuwd! ^__^

16 Reacties so far »

  1. 1

    Nienke said,

    Zo, dat zijn nog eens veel Kawaii spulletjes :p

  2. 2

    supketchup said,

    Ah die collecties! Love it! Ik heb zelf alleen Hello Kitty troep haha!

  3. 4

    Cynthia said,

    Ik ben dol op kawaii spulletjes. Maar spaar voornamelijk toch alleen Hello Kitty. En tofu donut knuffels zijn ook erg leuk. Heb er 1 van, de rest is erg moeilijk te vinden.

  4. 6

    Loes said,

    Jeetje alles is echt zoo super leuk >.<! Volgens mij ben je ook nooit te oud voor kawaii: want het blijft gewoon leuk =D, niet waar? Ik zou ook wel al die verzamelingen hebben ;3!

  5. 8

    Mirjam said,

    Ik heb – zoals je misschien al weet- de grootste collectie van Hello Kitty, van -ik denk- Nederland :D!!!!!

  6. 10

    Loes said,

    Marjet ik heb een vraagje:
    heeft u zelf ook allemaal kawaii-spul? Want ja u verkoopt het wel, maar houdt u dan zelf ook wat? Hahaa sorry maar het moest er ff uit 0.o…

    • 11

      Marjet said,

      Hoi Loes, haha moest dat er even uit? ^__^. Dat mag je vragen hoor. Ik houd zelf heel erg van kawaii spulletjes, en heb ook best veel dingen! 🙂 ik gebruik zelf ook heel veel, zoals decotape, memoblokjes en stickers gebruik ik dagelijks. Daarnaast heb ik een aantal bijzondere memo’s en stickerzakjes voor de heb. En ik houd ook erg van shirtjes met opdruk, horloges en tassen. Ik ben de spulletjes gaan verkopen, omdat ik spulletjes voor mezelf kocht en daar veel leuke reacties op kreeg!

  7. 12

    Loes said,

    Jaa het moest er uit ahahahaa =). Leuk hoor, als ik er aan denk wordt ik gewoon al vrolijk ^^! De spullen worden zeker uit Japan & omgeving geimporteerd? Verder nog veel plezier & suc6, ik denk dat er al heel veel mensen wat hebben gekocht =x.

  8. 13

    Dewwellie said,

    Hoi Marjet!!

    uberleuke blog!! coole foto’s ook… 😉
    WOW, die Rilakkuma verzameling is echt te GEK! wat een cutie stuff allemaal zeg! hoop dat je nog meer foto’s van verzamelaars krijgt, is altijd zo leuk om te zien wat iemand verzamelt en wat hij of zij kawaii vindt! Ik was eerst heel erg fan van Hello Kitty (nog steeds wel hoor!) maar toen wist ik nog niet dat Mamegoma bestond, en Rilakkuma en Food with Faces…. 😉
    Echt een super Blog dus, thanks!!!

    Groetjes,

    Dewwel

  9. 14

    Mellanie said,

    Ik ga zeker foto’s maken van mijn collectie 😀
    Alleen ik kan pas zondag foto’s maken, want dan komt mijn camera terug x]

  10. 15

    Veerle said,

    Wow wat een verzamelingen!!
    Marjet, je hebt al een keer een filmpje gemaakt over lucky stars zou je meer filmpjes kunnen maken?? over kawaii spulletjes enzo
    dat zou ik leuk vinden ^_^

  11. 16

    lotte said,

    wow zo cute allemaal zelf heb ik ook een verzameling het grootste deel daar is van hellokitty maar het leukste vind ik chuchu and friends wat ik helaas nog niks van heb groetjes lotte


Comment RSS · TrackBack URI

Geef een reactie

