Japanse emoticons ♥ (✿◕ ▿ ◕ฺ)ノ

Bron

Japanse emoticons rock! We kennen allemaal de westerse emoticons wel: een smiley of een ‘confused’ poppetje. Simpele poppetjes die een emotie uitdrukken, meestal met 2 of drie tekens. Bijvoorbeeld:

In Japan pakken ze het anders aan:

In Japan gebruikt men ook emoticons, misschien nog wel meer dan in westerse landen. Deze zijn anders dan de emoticons die hier bekend zijn. Je hoeft je hoofd geen kwartslag te draaien, de bovenkant is gewoon boven en de onderkant onder. Een bekend voorbeeld is (^_^), een glimlachende smiley. Zoals je ziet worden er andere tekens gebruikt. Door de haakjes wordt vaak de rand van het hoofd getekend. Soms worden de haakjes in het emoticon weggelaten. Dan krijg je ^^ – dat zijn alleen nog de ogen.

Japanners zijn heel inventief met emoticons en deze emoticons zijn vaak een stuk complexer dan de westerse. Zo kun je zichtbaar maken waar het emoticon heen kijkt door een spatie toe te voegen. Op deze manier: ( ^ _^) kijkt hij naar (voor de kijker) rechts.

Ook worden Japanse tekens gebruikt: \(^∀^)メ(^∀^)ノ Dit emoticon stelt vriendschap voor. De armen in het midden zijn hier een Japans karakter.

Bron: wikipedia.

Ik vind Japanse emoticons zoooo veel cuter dan onze eigen. Maar ze zijn ook een stuk moeilijker om zelf te bedenken. Ik heb er een aantal voor je op een rijtje gezet. Kopieer ze en plak ze bijvoorbeeld in je MSN-naam. Cuuuute!

(  ◕‿◕ )
(✿◕ ▿ ◕ฺ)ノ 
(◕‿◕✿ฺ)
ヾ(^∇^)
(._.)
(^o^)/
(‘-‘*)
(*≧▽≦)
(o*・ω・)
ヾ(´・ω・`)
\(^▽^*)
O(≧∇≦)O
(*・_・)ノ⌒*
ポッ(*゚.゚)(゚.゚*)ポッ
\(^∀^)メ(^∀^)ノ
p(*^-^*)q

Hier staan er nog veel meer! Met de echte betekenis erbij, maar ik vind dat je deze overal wel voor kunt gebruiken hihi. Je kunt ze natuurlijk ook zelf maken met al die verschillende tekentjes.

Welke emoticons vind jij leuker? Westerse of Japanse? En wat is jouw lievelings emoticon?

14 Reacties so far »

  1. 1

    Laura said,

    Nicee ❤
    Ze zijn allemaal wel leuk!
    Bedoel dit is weer eens wat anders 🙂

  2. 3

    Mike ^^ said,

    Awwww ^^ Kawaiii >.<
    Ik ken er ook veel ken je deze: M.0.0.M (een spin)
    Groetjes Mike

  3. 5

    wendy said,

    ik ken een leuke~! ^///^

    o(^o^)o~!

    ^3^

  4. 6

    Martine said,

    Héél erg schattig! Dank je voor de tip. Ik kende alleen deze ^^ nog maar, maar vanaf nu ga ik ook (^▽^*) en (✿◕ ▿ ◕ฺ)ノ gebruiken op mijn weblog. Super! Liefs xMM

  5. 7

    Martine said,

    Héél erg schattig! Dank je voor de tip – echt leuk dat je hier een blogje aan wijdt. Ik kende alleen deze ^^ nog maar, maar vanaf nu ga ik ook (^▽^*) en (✿◕ ▿ ◕ฺ)ノ gebruiken op mijn weblog. Super! Liefs xMM

  6. 9

    jet said,

    super leuk!
    alleen op msn lukt het niet:(
    maarja
    de japanse natuurlijk!

  7. 11

    Rob Droger said,

    Grappig, ik las dit artikeltje net:

    http://www.i-moticon.com/news/emoticons-anders-in-japan.aspx

    Dat ging ongeveer over hetzelfde. Ik vind de westerse emoticons trouwens leuker die begrijp ik tenminste!

  8. 12

    […] kon al eerder een stukje lezen over Japanse emoticons op de MostCutest blog. Hier is er weer eentje, maar nu gewoon met een […]

  9. 13

    Amy said,

    Wat zou deze betekenen ? -.- of deze -___-

  10. 14

    Puck N said,

    ik vind Japanse ect zoveel leuker! en deze vind ik zo leuk ( ◕‿◕ ) (ik heb hem een klein beetje veranderd. En bij die van ons vind ik deze het leukst :3

    XOXO Puck.


Comment RSS · TrackBack URI

Geef een reactie

