Leuke knutseltip: maak een kawaii matchbox!

Soms is het erg leuk om gewoon even lekker creatief bezig te zijn! Laatst waren mijn zusje en ik in zo’n bui, en hebben we een kawaii matchbox gemaakt! Dit zag ik laatst op Internet, en als echte kawaii fan kon ik het natuurlijk niet laten om het ook eens te maken. De bedoeling van een matchbox is dat je een thema kiest, bijvoorbeeld pink of food, en vervolgens je hele doosje maakt en vult in dat thema! Het eindresultaat kun je bijvoorbeeld cadeau doen aan iemand!
Voor jullie heb ik een kleine werkbeschrijving gemaakt; veel plezier!

1: benodigdheden; het allerbelangrijkst is een lucifersdoosje. Het formaat kun je zelf bepalen. Ook is een schaar en lijm onmisbaar, maar verder kun je gewoon alle schattige papiertjes, stickertjes, tapejes en andere dingen klaarleggen voor je matchbox
2: Begin met het bekleden van de buitenkant van je lucifersdoosje. Ik heb dit gedaan met een sushipapiertje en een stukje plakband.
3: Bekleed nu de binnenkant van het lucifersdoosje. Het is even knippen, plakken en meten maar met plakband kom je al een heel eind! Je kunt er ook voor kiezen om het doosje te ‘bekleden’ met plakband; altijd leuk!
4: Nu ziet het er zo uit!
5: Nu kan het versieren beginnen! Ik heb er een sushi vouwfiguurtje op geplakt, maar er kan natuurlijk vanalles op! Aan de zijkant heb ik mar geplakt (van marjet!). Je kunt het zo mooi en druk maken als je zelf wilt!
6: Nu ziet het er zo uit! 😀
7: Nu moet je de matchbox vullen. Doe er allemaal leuke kleine dingetjes in: gummetjes, tapejes, snoepjes, stickertjes etc. allemaal binnen je thema!
8: Het eindresultaat!

Nog een paar leuke voorbeeldjes die ik op internet heb gevonden:

9 Reacties so far »

  1. 1

    Mirjam said,

    OOhhhhhh wat leuk!!
    Ik heb even wat meer voorbeeldjes op Google gezocht en zie nog meer allemaal mooie matchboxes!!
    Waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht, ik heb namelijk een heel stickerbakje systeem 😛 (Action, voor die schroefjes, maar dan heb ik dus stickers erin, per soort)

    Ik ga het proberen, zodra ik uitgevonden waar je luciferdoosjes kunt kopen (ouderwets :P)

    • 2

      mostcutest said,

      Hihi ja leuk he! Lucifers kun je vinden bij de supermarkt! Ze zijn heeeeel goedkoop hihi, 17 cent voor 5 minidoosjes ofzo ^^

  2. 3

    Lisa said,

    Echt een hele leuke site !
    ik ben nu al helemaal fan. n__n

    x.

  3. 4

    kawaii! Girl said,

    wat een super leuke knutsel tip!
    heb het Meteen geprobeerd.
    hij is echt zooooh leuk geworden<3
    ik ga ze verzamelen,m’n hele kamer vol met matchbox’s!
    heb er al een paar!,
    X

  4. 5

    Dinja said,

    Woooow super idee
    Ga ik ook doen ;D
    *rent naar de supermarkt*

  5. 8

    Celine said,

    WAt leuk!!, ik wil er meteen aan beginnen!,
    1 probleem, ik heb geen tape:'(
    nouja, die koop ik wel!, ik ben binnekort jarig duss, ik koop van mijn verjaardag geld wel wat kiwaii dingen(L)!

  6. 9

    Armani said,

    wow een geweldig idee 😀
    het volgende weekend ga ik er ook zker &tje make


Comment RSS · TrackBack URI

Geef een reactie

